tel.: 600 395 128
1. Pomysł
2. Realizacja
3. Optymalizacja
4. Promocja

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej

Każdy z Państwa spotkał się z terminem pozycjonowania strony internetowej w Google. W Internecie można znaleźć różnorodne opracowania, które opisują pojęcie pozycjonowania strony.

Są one przydatne dla osób z branży, natomiast całkowicie nieprzydatne dla potencjalnych Klientów.

Pozycjonowanie - fakty i mity

  1. Czy pozycjonowanie jest skuteczne ?
  2. Czy wpływa na poprawę zysków firmy?
  3. Jaki jest jego koszt?
  4. Czy jest one 100% bezpieczne?
  5. Czy Google oferuje usługę pozycjonowania strony?
  6. Czy strona może zostać ukarana przez Google?
  7. Po jakim czasie widoczne są pierwsze jego efekty?
  8. Czy jest to usługa jednorazowa?
  9. Czy można pozycjonować każdą stronę www?
  10. Czy usługa Google Adwords jest tożsama z pozycjonowaniem strony www w Google?

Czy pozycjonowanie jest skuteczne ?
Jest to obecnie najskuteczniejsza forma reklamy jaką mogą Państwo wybrać dla swojej firmy. Ten rodzaj marketingu jest odwróceniem relacji pomiędzy reklamodawcą a potencjalnym klientem. To klient szukając określonej usługi natrafia na Państwa stronę www, która pojawia się w czołowych wynikach wyszukiwarki Google. Osoby, które natrafiają na Państwa ofertę posiadają chęć zakupu oferowanych przez Państwa firmę usług lub produktów. Tak, więc na pierwszy rzut oka widać przewagę nad ulotkami, które są rozdawane masowo przypadkowym osobą.

Czy wpływa na poprawę zysków firmy?
Oczywiście, że ta forma promocji wpływa pozytywnie na zwiększenie zysków w Państwa firmie. Ciężko jest podać procentowy wpływ pozycjonowania strony internetowej na zwiększenie zysków. W zależności od branży może być do kilkuset procent. Ten rodzaj promocji pozwala na dotarcie do praktycznie nieograniczonej liczby potencjalnych klientów. Państwa reklama jest widoczna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. A co najważniejsze nie jest natarczywa dla klienta.

Miesięczny koszt
Koszt takiej promocji strony jest uzależniony od wielu czynników. Można podać jedynie dolny przedział cenowy, który kształtuje się od 200 zł netto miesięcznie. Taki budżet jest wystarczający na mało konkurencyjne frazy typu: tworzenie stron Radom lub strony internetowe Warszawa. Natomiast w przypadku bardziej konkurencyjnych słów kluczowych - miesięczne opłaty będą już wyższe. Na cenę pozycjonowania mają przede wszystkim wpływ następujące czynniki: konkurencyjność danej branży, liczba wybranych fraz do pozycjonowania, budowa strony.

Czy jest one 100% bezpieczne?
Ta forma reklamy strony internetowej jest sprzeczna z interesem Google, który oferuje płatną usługę Adwords. Pozycjonowanie strony najłatwiej określić jako sztuczne wpływanie na naturalne wyniki wyszukiwarki Google, które ma na celu podniesienie pozycji strony www Klienta na określone hasła. Taka czynność nie jest w 100% bezpieczna, gdyż jest sprzeczna z wytycznymi Google. Natomiast w praktyce, jeśli jest dobrze wykonane to strona Klienta jest bezpieczna i nie powinny jej grozić żadne sankcję od Google. Niestety nie ma tu 100% gwarancji. Ryzyko można jedynie zminimalizować.
Google nie oferuje pozycjonowania strony
Google nie oferuje takiej usługi. Jeśli otrzymają Państwo telefon lub mail od osoby podającego się za pracownika Google, który oferuje pozycjonowanie strony - jest to nieprawda i należy potraktować to jako próbę oszustwa.

Czy strona może zostać ukarana przez Google?
W Internecie jest wiele ofert firm i osób prywatnych oferujących tanie pozycjonowanie stron internetowych w Google. Większość takich ofert oparta jest o zasadę "może się uda, a jak nie to będą inni klienci". Natomiast strony internetowe po źle wykonanym pozycjonowaniu zamiast osiągać lepsze pozycje w Google, pikują w dół i są niemożliwe do odnalezienia w wynikach wyszukiwarki. Najczęściej jest to skutek nałożonych kar od Google, za "bezmyślne" pozycjonowanie strony automatami i innymi wynalazkami, które w obecnych czasach nie powinny być stosowane na strony internetowe klientów. Dobre linki kosztują i nie mogą być utworzone w większości przypadków automatycznie. Dlatego tanie pozycjonowanie zazwyczaj kończy się filtrem strony w Google.

Pierwsze efekty pozycjonowania
Pierwsze wyniki są już widoczne po kilku tygodniach od rozpoczęcia procesu pozycjonowania. Wszystko zależy od wybranych fraz przez klienta. Te łatwiejsze (mniej konkurencyjne) pojawią się w pierwszej dziesiątce wyników szybciej niż bardziej skomplikowane, gdzie występuje wiele firm posiadających usługę pozycjonowania strony.

Czy jest to usługa jednorazowa?
Pozycjonowanie to proces, który polega na systematycznym zdobywaniu linków do strony Klienta. Jest on czasochłonny i dość skomplikowany. Coraz ciężej pozyskać dobry i bezpieczny link do docelowej strony. Dlatego minimalny okres na jaki jest zawierany umowa to 12 miesięcy.
Czy można pozycjonować każdą stronę www?
Można, lecz zamierzony efekt może nie zostać nigdy osiągnięty. Jeśli zależy nam na dobrych pozycjach strony www to musimy zrobić wszystko aby sam proces pozycjonowania był jak najbardziej efektywny. Źle przygotowana strona utrudni ten proces lub go uniemożliwi. Dlatego jest tak ważne aby projektowanie stron było nastawione na elementy SEO, które ułatwią ten proces.

Google Adwords to nie pozycjonowanie
Usługa oferowana przez Google polega na płatnym wyświetlaniu strony w wynikach Google. Za każde "kliknięcie" w reklamę pobierana jest opłata: od kilkudziesięciu groszy do kilkudziesięciu złotych. Strona jest widoczna w wynikach Google dopóki zgromadzone saldo środków pieniężnych jest dodatnie. Po jego wyczerpaniu strona jest już niewidoczna w Google. Usługa ta jest tymczasowa i kilkunastokrotnie droższa od pozycjonowania strony internetowej.

zadzwoń do nas
Zadzwón do nas
600 395 128
napisz do nas
Napisz do nas
aktualne promocje
Rabaty na wybrane usługi